Agile Methods Advisory

Official Scrum guide

Een reactie plaatsen

Soms wordt ik weleens gevraagd wie er nu eigenaar is van Agile, of het een pakketje is dat je kunt installeren. Een methodologie waar een boek van is o.i.d. Dat is niet het geval. Agile is een set van practices/methoden waarmee software development flexibeler aangepakt wordt. Scrum is een methode/raamwerk binnen Agile.

Nu vond ik recentelijk (tot mijn verbazing) pas een tastbaar overzicht van de Scrum methode gemaakt door de bedenkers Ken Schwaber en Jeff Sutherland.

De Engelse versie vind je hier:

http://www.scrum.org/storage/scrumguides/Scrum_Guide%202011.pdf

De Nederlandse versie vind je hier (minder up to date):

http://www.scrum.org/storage/scrumguides/Scrum%20Guide%20-%20NL.pdf#view=fit

Een overzicht van recente wijzigingen vind je hier:

http://www.scrum.org/storage/Scrum%20Update%202011.pdf

Deze Scrum Guide komt naar mijn idee het meest overeen met het ‘pakketje’ waar sommigen naar zoeken. Wel moet ik de kanttekening plaatsen dat je naar mijn mening naar aanleiding van de omgeving bepaalde technieken/methoden wel/niet/gedeeltelijk moet toepassen.

Geef een reactie

